Thailand, het land van de eeuwige glimlach

Dag 1 en 2, de reis naar Bangkok.

Vrijdag 28 juli/29 juli:

We zijn klaar voor vertrek. Niks vergeten.. Nee, hoor! We kunnen gaan.

We gaan met de auto naar het treinstation van Weeze. Auto parkeren en dan pakken we de trein. Oeps, lang parkeren is daar niet mogelijk en overal staat dat je auto afgesleept zal worden! We blijven Nederlanders en parkeren de auto toch ergens in de straat. Als iemand toevallig nog een keer in de Deroystrasse komt in Weeze.... Even kijken of onze auto er nog staat... De treinreis verloopt tot Dussseldorf spoedig, maar daar besluit een of andere gek op het spoor te gaan zitten. Dat betekent vertraging! Gelukkig is de geplande aankomst in Frankfurt 16.00 uur, ruim 4 uur voor vertrek. Klein half uurtje later vertrekken we weer. We komen ruim op tijd aan in Frankfurt, maar als we eindelijk in de lucht zitten, hebben we ook hier een vertraging van een uur.. Als dat maar goed gaat bij onze overstap in Beijing, daar hebben we maar anderhalf uur de tijd. De vlucht was verder prima, af en toe slapen... Onze vlucht van Beijing naar Bangkok vertrekt om 13.55 uur, maar helaas komen net na 14.00 uur aan in Bejing. We leggen ons er al bij neer dat we de vlucht gaan missen! Klotezooi!!! Raar volk die chinezen, als we het vliegtuig uitstappen, krijgen we een rode sticker op ons geplakt. We worden een bepaalde kant op gestuurd..god weet waarheen!!! NA veel rennen komen we toch bij de gate aan van waar we zouden vertrekken. Zou het dan toch nog lukken? En inderdaad, het vliegtuig staat er nog. Na 10 minuten mogen we eindelijk aan boord! Wat een mazzel! Maar ook hier nog bijna een uur in het vliegtuig moeten wachten. Uiteindelijk komen we anderhalf later in Bangkok aan dan gepland... Maar toch mogen we niet mopperen! Snel een taxi naar ons eerste hotel. Snel nog even een rondje door de wijk, wat een stinkzooi daar... Even nog wat eten scoren..helaas is dat te laat...dan maar wat chips.. Rond middernacht gaan we naar bed. Morgen weer een nieuwe dag, we gaan fietsen door Bangkok bij het "wereldberoemde" Co van Kessel!

Ps. foto's staan allemaal door elkaar..helaas...( wordt aan gewerkt!!)