Thailand, het land van de eeuwige glimlach

Krabi, Kloteweer!!

Maandag 14 en dinsdag 15 augustus:

De vlucht is geboekt en we vertrekken om 12.15 naar Krabi. Het vliegveld op Koh Samui is trouwens fantastisch! Net op je op camping zit. Een soort tent als vertrekhal. Daarbij talloze ligbedjes om nog even te zonnen, gewoon omdat het kan!! We gaan met een propellorvliegtuig. Als dat maar goed gaat. En gelukkig maar, dat ging goed. Nog geen uur later kwamen we aan in Krabi. En ja hoor, regen! Da's balen. We gaan naar het hotel en hopen maar op beter weer. De kinderen gaan zwemmen in de regen. Voor de rest doen we niet veel die dag. "s avonds gaan we uiteten bij ons favoriete restaurant van 14 jaar geleden. Thailandia. We komen er achter dat het helaas niet meer hetzelfde is. Maar de kwaliteit was nog steeds fantastisch. Bijna alles hier in Ao Nang (Krabi) is overgenomen door Indiërs, het stikt er hier van. Op straat wordt je van alle kanten aangesproken. Nee, dit is niet meer het Krabi van 14 jaar geleden. Helaas kunnen we dus door het weer geen excursies doen. We gaan maar shoppen. Maar ook hier valt de opbrengst tegen..... Een paar shirts en een bikini. Goed voor het budget is dit echter wel...hahaha.... Vanmorgen (dinsdag) ben ik naar ons laatste hotel gewandeld van de vorige keer. Over de beruchte Monkey Trail. De enige weg is dit om bij het hotel te komen, door een National Park. Niet zonder risico dus. Gelukkig geen apen gezien, die mijn weg wilde dwarsbomen. Dit hotel was echt een plaatje, maar door het weer en zeker ook door de prijs deze keer niet geboekt (€1200,- voor 4 nachten!!) Uiteindelijk maar goed dat we dit niet geboekt hebben, want we besluiten om woensdag morgen weer terug te gaan naar Bangkok. Daar is het weer iets beter. Dan gaan we daar nog maar leuke dingen doen! Dat is wel onze laatste bestemming hier. Dus we zijn goed uitgerust als we zaterdag via China weer terug vliegen naar huis.

Niet echt spannende verhalen meer deze week, maar wie weet wat Bangkok ons nog zal brengen!!

Fijne dag iedereen nog!!

Patricia

Jeetje, wat balen van het weer zeg. Ik duim voor een zonnetje in Bangkok!

Angelique

Heb genoten van de verhalen leuk om te lezen, mooie fotos en je moet ook aan jullie rust denken geniet nog van jullie laatste dagen ziet er geweldig uit ?❤