Thailand, het land van de eeuwige glimlach

Kanchanaburi, The bridge on the River Kwai.

Maandag 31 juli:

We moeten vandaag vroeg op. 8.00 uur moeten we de trein halen naar Kanchanaburi. Met de tuk-tuk komen we ruim op tijd aan op het station. 2,5 uur duurt de reis. Maar dat zal vast langer duren! We vertrekken ook al te laat. Toch knap vanaf het beginstation en als eerste rit van de dag. Onderweg zien we veel armoede. Echt hutjes, waar de mensen in leven. Nou, meer een paar golfplaten aan elkaar. Te triest voor woorden. Uiteindelijk zijn we om 11.00 uur in Kanchanaburi. Dus dat valt nog enigzins mee. Het hotel dat ik heb geboekt ligt op een kilometer van het station. Het Westory hotel. Geïnspireerd op hoe kan het ook anders, een treinstation. Beneden zag het er echt gelikt uit. Maar eenmaal boven leek het net een onafgebouwde parkeergarage. Zo zie je maar dat foto's ook niet altijd alles zeggen. Maar goed, het was prima zo. Het voordeel van dit hotel was dat je er gratis fietsen kon lenen. Zo gezegd zo gedaan. Op de fiets naar de River Kwai Bridge. 3 kilometer fietsen. Onderweg kwamen de barbecue geuren ons tegemoet. We moesten dus wel stoppen! Sateetjes, daar hadden we wel zin in. Eerst maar even 4 stokjes besteld om te proberen. Wow, wat waren die lekker. Toch maar 12 stokjes bijbestellen! Even nog pinnen onderweg en niet veel later kwamen we bij de brug aan. Heel heel veel toeristen. Na het bezoek aan wat kraampjes zijn we de brug opgelopen. Later die dag weer de brug op en toen kwam de trein er aan. Stapvoets de brug over. Snel aan de kant in een van de vele inhammen op de brug. Deze zijn speciaal gemaakt voor de vele toeristen. Dit is echt een historische plek, die herinnert aan de 2e wereldoorlog. De Japanners wilden een spoorlijn bouwen tot aan Birma. Hier zijn ruim 100.000 mensen om het leven gekomen. Door de rotsen heen moest de spoorlijn, dus er moest destijds veel gehaky worden. Vandaar dat er naast de brug ook een museum hierover was. Dit hebben we uiteraard ook bezocht. De foto's waren indrukwekkend! Na dit bezoek zijn we teruggegaan naar het hotel. Wel nadat we eerst ergens een fietspomp moesten lenen...een van onze banden was lek! We hebben op straat nog wat eten gescoord en zijn daarna naar bed gegaan. Morgen gaan we naar Erawan. Een waterval, die uit 7 lagen bestaat. 14 jaar geleden hebben we hier hele mooie foto's gemaakt. Dus we zijn weer benieuwd!

Slaap lekker en tot morgen!

Lilian

Leuk te lezen Matein wat jullie meemaken ?