Thailand, het land van de eeuwige glimlach

Watervallen van Erawan.

Dinsdag 1 augustus:

We gaan vandaag naar de watervallen van Erawan. Het zijn eigenlijk 7 watervallen die samen de Erawan waterfalls vormen. We gaan heen met de bus. Zo'n 2 uurtjes rijden. Als we daar aan komen is het een pad dat we moeten wandelen van zo'n 3 kilometer helemaal naar de top. Zoals al gezegd hadden we hier hoge verwachtingen van, maar het viel nu een beetje tegen. 14 jaar geleden hebben we hier hele mooie foto's gemaakt. Kan misschien zijn we nu in een ander seizoen zijn. Maar goed, het ziet er nog steeds prachtig uit. In dit geval zeggen de foto's meer dan de woorden. We moeten een beetje doorlopen, want om 16.30 uur vertrekt de laatste bus weer terug. Iets voor 4 uur zijn we bij de top. Daar genieten we even en een parkwachter attendeert ons er op dat de "bovenste" waterval nu is gesloten. Laten we maar terug lopen! Op de terugweg de reddingsvesten teruggebracht en nog even snel een bezoekje gebracht aan het toilet. En ja hoor.... Wat denk je? 3 over half 5 bij de bushalte. Ze rijden daar nooit op tijd, behalve vandaag....Hebben wij weer....Geen taxi's meer te zien. We besluiten om een stuk terug te lopen. Daar komen we bij een soort controle post aan. Gelukkig is die parkwachter zo vriendelijk om een bekende te bellen, die ons terugbrengt naar ons hotel in Kanchanaburi. Uiteindelijk kom je altijd thuis!! Daar besluiten om nog een hapje te gaan eten in een restaurant op een resort. Good times! Was erg lekker. We zaten heerlijk aan de River Kwai. Weer aangekomen bij ons nog een drankje gedaan en daarna lekker gaan slapen. Morgen pakken we weer de trein. We gaan de jungle in en gaan daar slapen op een vlot. Uiteraard op de River Kwai. Zonder WiFi en elektriciteit, dat wordt afzien!!

Tot morgen maar weer!

Ineke

Is dit het nieuwe verhaal? Van dinsdag. Het is nu zaterdag of heb je nog een nieuwer verhaal want jullie hebben toch al in de floating hotel geslapen? Dat was toch zo geweldig?

Matein van Lijssel

Ik loop achter, dit is van afgelopen dinsdag. De rest komt nog..