Thailand, het land van de eeuwige glimlach

Naar de jungle van Sai Yok.

Woensdag 2 augustus:

We rustig aan doen deze morgen. Onze trein vertrekt pas om half 12. Lekker ontbijtje hebben we gehad. Zelfs 's morgens krijg je hier rijst als je wilt.. Met de tuk-tuk worden we naar het station gebracht. Ruim op tijd zijn we. Als we zo dadelijk in de trein zitten, gaan we over de Bridge on the River Kwai. Ongeveer 1,5 uur treinen over houten (?!?!) bruggen. Een deel van het spoor loopt langs de rivier. Adembenemend mooi! We komen aan in Namtok. We slapen vanavond in een floating hotel zonder WiFi en elektriciteit. Alleen olielampjes verlichten het hotel. Vanaf Namtok nemen we een taxi naar de pier. Vanuit hier is het nog 20 minuten varen en dan zijn we er. Wow, wat een gave tocht zo door de jungle. Het ziet er echt heel gaaf uit. We hebben 2 huisjes voor de nacht. De kinderen gaan zwemmen in de rivier. Ze springen rivier opwaarts bij het laatste huisje in de rivier en moeten dan bij het uiterlijk bij het laatste huisje de steiger pakken... Als dat maar goed gaat, tenslotte staat er best een heftige stroming. Maar alles gaat goed. We hebben ook nog even hengel in elkaar geknutseld, want de boys wilden uiteraard hier gaan vissen. Helaas zonder resultaat. Het avondeten was lekker! Alleen moesten we wel in een moordend tempo door eten. We hadden het hoofdgerecht nog niet op of het dessert stond al voor onze neus. We hebben nog even voor ons huisje gezeten, waar het echt pikkedonker en doodstil was. Het enige (ook wel het meest irritante) geluid dat je hoorde, waren de motorboten. Daar zat een motor op, daar zeg je u tegen. Wat een herrie! Ik weet het niet meer zeker, maar volgens mij zijn we rond half 10 naar bed gegaan. Moe en uitgeput. Morgenvroeg om half 7 weer op staan, want dan komen de olifanten naar het resort om te eten. Daar willen we bij zijn!!

Tot morgen maar weer!

Ineke

Leuk Matein!!

Marc

Echt super stoer van de mannen dat ze in de rivier durfde te springen.