Thailand, het land van de eeuwige glimlach

River Kwai jungle rafts hotel en de reis naar Chiang Mai.

Donderdag 3 augustus:

6 uur zijn we al wakker! Zonder wekker of iets. Echt heerlijk geslapen! Wat een rust hier. We zijn er gisteravond toch nog wel achtergekomen dat er wel elektriciteit is, dus we kunnen onze telefoons oplader. Wat moet een mens toch zonder!! We gaan naar de steiger van het hotel en ja hoor, daar staat een olifant. Machtig om te zien. We kunnen hem voeren en dat is wel gaaf om te doen. In het begin zijn we wat huiverig, maar naar een tijdje is het niet meer eng. De olifant schijnt al 11 jaar hier iedere ochtend te komen. Wat dan wel weer jammer is aan dit hele verhaal, is dat een medewerker van het hotel na een uurtje op de olifant gaat zitten en met hem wegrijdt! Op naar het volgende resort.... ?!?!? We gaan ontbijten en ook dit gaat super snel. We zitten nog maar net of onze borden staan al op tafel..het zal wel.... We besluiten na het eten om de koffers te pakken en om 9.15 de boot te pakken naar Namtok. Vandaan wordt een lange reisdag. We gaan namelijk naar Chiang Mai. Helemaal in het noorden van Thailand. We gaan niet met de trein terug, maar pakken een taxi naar Kanchanaburi. En daarna weer eentje naar Don Mueang, een vliegveld in Bangkok. Op het vliegveld boeken we de vliegtickets, om 15.05 uur. Het vliegtuig vertrekt om 15.45 uur, dus weer haasten! Uiteraard lukt ons dit en een uurtje later landen we al in Chiang Mai. Nog even de koffers ophalen en dan snel naar ons hotel. Helaas geen koffer(backpack)! Door de haast heeft mijn backpack het waarschijnlijk niet gehaald. Dus maar even melden bij de customer service van Airasia. Daar bleek dat de backpack niet mee mocht! Er zaten verboden dingen in.... ik was vergeten mijn aanstekers(!!) en mijn powerbank in de handbagage te doen. Ik moest tekenen om afstand te doen en dan kon ik hem morgen ophalen. Prima, geen probleem!! We namen een taxi naar het hotel, waar de kids nog even lekker hebben gezwommen. Daarna bleef Koen op de kamer en zijn Daan, Arlette en ik nog iets gaan eten. Een soort Chinees fondue, maar dan ook met een soort bbq bovenop. Na anderhalf uur was ik er wel klaar mee. Ik vond het niet heel erg lekker. Ik ben naar het hotel gegaan. Arlette en Daan hebben nog wel een uurtje door gegeten, zij vonden het heerlijk. Nog een laatste drankje op ons terras en daarna zijn we gaan slapen.

Tot morgen!

Reacties

Reacties

Ineke

Dus nu in Chiangmai. Ik vond het een gezellige stad met veel markten. Maar dat is zo lang geleden. Ben benieuwd naar jullie verhalen!!

Toos en Wim

Wat een beleving, voor jullie maar zeker voor Daan en Koen.
Prachtig hoe jullie omgaan met de olifanten.
Op naar het volgende mooie verhalen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!