Thailand, het land van de eeuwige glimlach

3 voor de prijs van 1! Doi Inthanon/Olifanten Sanctuary en Hike door de jungle.

Zondag 6 augustus:

Zondagmorgen, we moesten weer vroeg op. Om 7.20 uur komen ze ons halen. Vandaag gaat de excursie naar een olifanten reservaat, Doi Inthanon National Park en we maken een hike van 2 uur door de jungle. We hebben een leuke groep in de bus met nog meer Nederlanders. We moesten ongeveer anderhalf uur rijden naar de eerste bestemming. 2 uur lang samen met 8 olifanten. Ze wassen, ze knuffelen en ze voeren. Dit was een echt bijzondere ervaring in een fantastische omgeving. Dat is ook wel te zien aan de vele foto’s die hierbij zijn gepost. Geloof me, het hadden er nog veel meer kunnen zijn. Daan en Koen vonden het in ieder geval wel spannend. Grappig moment bij het wassen in de rivier was dat de olifant net op dat moment een enorme drol met een plons in het water liet vallen. We genoten van een smakelijke lunch. Daarna reden we door naar de Pagodes in het Doi Inthanon NP. Een heilige plek, waar wij verder niks mee hebben, maar o zo prachtig mooi.. Het lijkt wel een beetje op Japan. Alleen, en dat was ons al toegezegd, het weer zou niet al te best zijn. We komen daar aan en dikke mist boven op de berg. Echt zonde! Bij de foto’s staat ook een paar van internet geplukt. Dan zie je het wel!

Oh ja, voordat we hier waren zijn we even gestopt bij het hoogste punt van Thailand, 2556 meter hoog. Hier waaide het…bijna storm… en zo koud..12 graden maar! Snel het rondje maken om er geweest te zijn en dan weer verder. Het was jammer dat we uitgerekend bij deze attracties geen goed weer hadden, want nogmaals de uitzichten zijn hier fenomenaal. Volgende stop, de trail die we gaan lopen is 4 kilometer lang door bijna ondoordringbare jungle. 3 gidsen gaan mee in een groep van 40 mensen. Kijken of we wat kunnen zien onderweg. We hopen op King Cobra’s, grote spinnen, apen en andere slangen. Een mooie hike langs watervallen en koffieplantages. Ook passeren we opium en bloemen velden. Of we een kilo een 5 mee kunnen nemen? En dan bedoel ik niet de bloemen…Haha… Onze gids leert ons hoe je bepaalde dingen kunt maken van producten uit de natuur. Regenhoedjes of complete regenjassen, voor alles hebben ze een oplossing. Uiteindelijk zien we alleen maar een kleine slang, wel giftig en een redelijk grote spin. Maar daar worden wij inmiddels niet meer warm of koud van. We lopen verder en komen uit bij een koffiebranderij. daar produceren ze ook thee. Dit alles mogen we proeven en uiteraard is er ook een winkel bij, waar we de waren kunnen kopen. Dat doen we natuurlijk. De koffie was heeeeerlijk! Dan wordt het weer tijd om te gaan en we rijden dan ook terug naar Chiang Mai. We nemen afscheid van onze nieuwe "vrienden". Een stel uit Eindhoven vliegt de volgende dag naar Hua Hin. Ik heb steeds gezegd daar gaan wij nooit heen! Hua Hin is het Saint Tropez van Thailand. Een zonnige stad aan de kust, waar zelfs de koninklijke famile vakantie komt vieren. Nou, ik weet het al, daar is geen reet te beleven! Onze opties voor de volgende bestemming zijn eigenlijk maar heel beperkt. Dit komt door het weer (in heel zuid-thailand is het weer slecht en er zijn stormen op komst) en door de hoge vluchtprijzen. Met z'n vieren naar Krabi of Phuket bijna €1000,- !! Ook hier is dus de gekte toegeslagen. We besluiten dus toch om naar Hua Hin te gaan. Even 2 dagen een strandvakantie! Lekker luieren, dat hebben we ook wel verdiend. We blijven Nederlanders en weten toevallig dat daar een Nederlands programma draait, B&B vol liefde buitenland. Martijn, de Nederlandse deelnemer runt daar een B&B en ook een restaurant. Met je raadt het al frikandellen/Kroketten en het hele verdere assortiment snacks. Daar zijn wij natuurlijk wel voor te porren. We maken van de nood dan maar een deugd..... We spreken met het Eindhovens stel af dat als we gaan we maandag een frikandelletje speciaal daar gaan eten. Als we maandag bij de gate zouden staan, dan gingen we dat doen. Op dat moment hadden we dus nog geen vlucht geboekt. Dat heb ik later pas die avond gedaan. Bij het hotel overleggen we wat we nog die avond gaan doen. We besluiten pizza te gaan eten. Erg lekker, maar ook erg prijzig! €60,-! Tijdens het eten lagen we dubbel om Koen zijn domme tiktok filmpjes. Tranen met tuiten. Onder andere een filmpje met een kat en een plafond ventilator. Nou ja, ik zal jullie de details besparen. Zoek het maar op..... Buiten komt de regen al weer met bakken uit de hemel! Bah! We nemen voor 900 meter maar een tuktuk... Al met al wordt het tijd om Chiang Mai te verlaten. Maar desondanks de vele regen hebben we hier toch een leuke tijd gehad! Morgen dus naar Hua Hin, hebben we dat toch ook maar weer gezien......